Thursday, September 9, 2010

In pelerinaj la Basilica Minor Maria Radna-Lipova








Sa fiu sincer titlul nu exprima realitatea ....in pelerinaj inseammna sa merg pe jos cel putin 50-60 de Km, dar e prea frumos titlul ca sa exprime oarecum excurisa mea la basilica. Deci, eu nici nu stiam ca e sf marie mica cand m-am trezit dimineata, mi-sa spus si am fost intrebat daca doresc sa merg la basilica maria radna cu MASINA., deci treaba cu pelerinaju pica, e ok...mai trebuia un obstacol...acceptul meu de a merge....totul a decurs foarte bine pana la basilica, tot imi vine sa zic manstire...a fost numita basilica minor de papa ioan paul al-2-lea...asa ca ....sa ii respectam rangul. Odata ajunsi la biserica, binenteles intarziati cu vre-o 15 minute, dar spre norocul nostru slujba o inceput cu o intarziere de 15 minute pt ca inaintea slujbei in limba romana a fost alta slujba in 3 limbi, deci odata ajunsi am zis...ca e bine o sa prindem toata slujba..dar ce sa auzi slujba...in fata noatra niste "scotieni (tarani in limbaj de balta)" vorbeau ca la restaurant....mai le lipsea meniul si totul era foarte ok. Cand faceau pauza cei indecisi cu meniul, se intampla sa il aud si pe parinte, dar ce sa auzi, doar eu puteam sa fiu norocos sa slujeasca un parinte fara dinti, il auzeai printre "resturile radiculare ramase", probabil de frica de medic. am zis ok, macar cantorul sa ma linisteasca, dar am eu norocul asta, am dat de o fosta colega a sorei mele de la vidu, si avea o voce de soprana ca nu am inteles nimic din ce canta iar in final cand am decis ca macar la rugaciune (tatal nostru),  fiecare era cu rugaciunea lui, nu puteai sa faci nimic in mod organizat. Toata lumea a venit la targ nu la biserica. Dupa slujba am mers sa vad camera tablourior (frumos nu am ce zice), sa imi iau un suvenir si sa plecam acasa tot cu dacia, cu pejou (adica in pelerinaj) cu alta ocazie. 

Va doresc o zi cat mai placuta.

No comments: